داشتن طرح‌های مشتری‌پسند از عوامل مهم رقابت است!

0

علی کاوسیان از مدیران با تجربه شرکت فرش ایران است و تا اواسط سال ۱۳۹۰ بازرس فنی شعبه کاشمر بود. پس‌ازآن به سرپرستی شعبه کاشمر و در ابتدای سال ۹۸ نیز به سرپرستی شعبه مشهد انتخاب شد.

داشتن طرح‌های مشتری‌پسند از عوامل مهم رقابت است!

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران؛ شروع فعالیت شعبه مشهد و کاشمر حدوداً به دهه ۳۰ برمی‌گردد که شعبه کاشمر در اواخر دهه ۷۰ بالاترین تولیدات (۶۰۰۰ متر در سال) را در کل شرکت داشته است. در ادامه با علی کاوسیان، رئیس شعبه مشهد و کاشمر شرکت سهامی فرش ایران درباره شرایط تولید فرش گفت‌وگو کرده‌ایم.

علی کاوسیان با اشاره به فصلی بودن بافت فرش در کاشمر و مشهد و اشتغال بافنده‌ها در تابستان و اوایل پاییز به کشاورزی گفت: این دو شعبه از لحاظ توليد فرش از نقاط متوسط فرش‌بافی به لحاظ كيفی و كمی به شمار می‌آيند. توليدكنندگان فرش در كاشمر و مشهد بسيار زيادند و ما تقريباً با بخش خصوصی در رقابت هستيم تا همكاری.

رئیس شعبه مشهد و کاشمر با بیان اینکه اغلب بافت‌های فرش دو شعبه کاشمر و کرمان درشت و ۳۰ و ۳۵ رجی هستند، اظهار کرد: توليدات شركت در كاشمر بيشتر ۳۰ رجی و در طرح‌های تبريز و زيرخاكی است و در مشهد بيشتر در رج‌شمار ۳۵ و طرح‌های افشان و لچک‌وترنج‌های تبريز كار می‌شود. از میان این طرح‌ها نیز طرح زيرخاكی و افشان و طرح‌های تبريز که در این شعبه تولید می‌شود بیشترین میزان استقبال را در بین مشتریان داخلی دارد.

کاوسیان درباره منطقه و روستا‌های تحت پوشش شعبه مشهد و کاشمر این‌گونه گفت: در كاشمر تقريباً حدود ۲۵ روستا و در مشهد ضمن فعاليت در اطراف و حاشيه شهر در چند شهر و روستاهای آن‌ها نيز به فعاليت مشغول هستند. مواد اولیه از کارخانه‌های کرج تأمین می‌شود و عملیات شست‌وشو توسط دفتر مرکزی انجام می‌شود. تعداد دارهای روی کار نیز در کاشمر حدود ۱۷۰ دار و در مشهد حدود ۱۲۰ دار است. همچنین در شعبه كاشمر ۱۲۰۰ متر و در مشهد ۶۰۰ متر در سال ۱۳۹۹ فرش تولید شده است.

رئیس شعبه مشهد و کاشمر درباره برطرف کردن مشکلات ماه‌های گذشته گفت: نقدينگی و مواد اوليه برای توليد و داشتن طرح‌های مشتری‌پسند برای مشتريان و به‌روز بودن از عوامل مهم رقابت و غلبه بر مشكلات است. همچنین استفاده از مواد اوليه خوب و باکیفیت كه متأسفانه در توليدات بخش خصوصی بسيار ضعيف است می‌تواند به ارتقاء سطح فرش استان كمک كند.

وی در پایان افزود: شركت سهامی فرش ایران باسابقه بالا و تجربه نيروهای تحت سرپرستی خود و همچنین امكاناتِ در دست می‌تواند با به‌کارگیری مديران باتجربه و هماهنگی بين آن‌ها از تمام توليدكنندگان سبقت گرفته و همچون سالیان گذشته الگوی فرش دست‌باف ايران باشد.

این مطلب چطور بود؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.