فرش دستباف مازندران نیازمند بازاریابی و بازارچه است

0

احمدی، کارشناس و فعال در بازار فرش مازندران با اشاره به بکارگیری الیاف طبیعی در تولید فرش دستباف، بازاریابی و بازارچه فروش را نیاز اصلی این کالا در استان یاد کرد.

فرش دستباف مازندران نیازمند بازاریابی و بازارچه است

مژگان احمدی با اشاره به ویژگی های فرش دستباف اظهار داشت: جنس فرش دستباف با ماشینی متفاوت بوده و بکارگیری الیاف پنبه با گره های زیاد از جمله برجسته های آن محسوب می شود.

وی افزود: در برخی مناطق الیاف بکاررفته در فرش دستباف از نوع ابریشم و یا پشم گوسفند بوده و مقاومت الیاف در فرش های مختلف متفاوت است، به عنوان نمونه در فرش دستباف پشمی، پرز و الیاف نیز پشمی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین اگر چله پنبه ای باشد می تواند در تولید فرش از پرز پشمی یا البریشمی استفاده کرد.

احمدی یادآور شد: این درحالی که در فرش مصنوعی الیاف مصنوعی بوده ولی در فرش دستباف الیاف طبیعی است و الیاف آن از طبیعت گرفته می شود که در بازارپسندی آن تاثیرگذار است.

این کارشناس یادآور شد: فرش های دستبافت هر چه از تولید آن بگذرد ارزش قیمتی آن بیشتر می شود ولی فرش های ماشینی با گذشت زمان دچار افت قیمت می شوند.

وی بازاریابی فرش دستباف را از جمله نیازهای تولیدکنندگان ذکر کرد و بازارچه فروش را جزو نیازهای اساسی و اصلی برشمرد.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.