مواد اولیه فرش ماشینی در بورس عرضه خواهد شد

0

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف حمایت از تولیدکنندگان فرش ماشینی، مواد اولیه مورد نیاز در تولید فرش ماشینی مانند پلی پروپیلن از این پس در بورس عرضه خواهد شد.

محسن صالح نیا در نشست هم اندیشی صاحبان صنایع فرش ماشینی در کاشان، اظهار کرد: ‌واحدهای تولید فرش ماشینی پس از اجرای این اقدام می‌توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را بدون واسطه از فروشنده خریداری کنند.

 فرش ماشینی

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از جمله برنامه‌های دولت برای حمایت از تولیدکنندگان فرش ماشینی این است که ارز مورد نیاز مواد اولیه که شرایط تولید آنها در داخل کشور امکان پذیر نیست، با هماهنگی بانک مرکزی تامین خواهد شد تا صنعت تولید فرش ماشینی در کشور با وقفه مواجه نشود.

وی تصریح کرد: فرش ماشینی بخش تاثیرگذار به ویژه در صنعت منطقه کاشان است که دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از فعالان این صنعت به کار گرفته و امید می‌رود تا 2 ماه آینده نتیجه اقدام‌های صورت گرفته ملموس شود.

صالح نیا گفت: بیش از 350 میلیون دلار انواع فرش ماشینی در سال گذشته از جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشورهای خارجی صادر شده و بیشتر این صادرات، محصول صنایع فرش ماشینی کاشان بوده است.

هم‌اندیشی صاحبان صنایع فرش ماشینی با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ماشینی منطقه کاشان با هدف شناسایی و رفع مشکلات تامین ارز مواد اولیه و صادرات فرش در تالار‌ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان برگزار شد.

این مطلب چطور بود؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.