معرفی کتاب: فرش‌های ایرانی: ملت به عنوان کالای فراملی تالیف مینو مولائیان

0
کتاب فرش‌های ایرانی: ملت به عنوان کالای فراملی تالیف مینو مولائیان به زبان انگلیسی توسط نشر روتلیج در سال ۲۰۱۸ چاپ شد.
معرفی کتاب: فرش‌های ایرانی: ملت به عنوان کالای فراملی

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، کتاب «فرش‌های ایرانی: ملت به عنوان کالای فراملی»، به فرش ایرانی به عنوان شیئی عجیب و غریب و اساطیری، به عنوان کالا و به عنوان تصویری از انگلستان نیمه قرن نوزدهم تا ایران معاصر و جوامع ایرانی در خارج از کشور می‌پردازد. کتاب مذکور با بررسی فرایند تولید فرش، مسائل مربوط به کار را به کانون خط‌مشی‌های زیبا‌‌شناختی می‌آورد. نویسنده در این کتاب بر فرش ایرانی به عنوان کالایی متمرکز می‌شود که مرز‌های شخصی و عمومی، مذهبی و غیرمذهبی، فرهنگی، اقتصادی، امروزی و سنتی، در ایران و جوامع ایرانی خارج از کشور و هنر و کالا را در می‌نوردد تا داستان به‌هم‌پیوستگی فراملی را به ما بگوید.

این کتاب با ارایه مطالعات فرهنگی فمنیستی فراملی، قوم‌نگاری و مطالعات شبکه‌ای در چهارچوب مرجع تلاش می‌کند این چیز شرقی را به عنوان اشیاء تمدنی که در مواجهه بین غرب و بسیاری از فرهنگ‌های خاورمیانه و غرب آسیا تحت استعمار مستقیم یا استعمار غیرمستقیم به عنوان کالاهایی ظهور کرد را مورد بررسی و مداقه قرار دهد. در این کتاب  تمرکز بر نمونه خاصی از فرش‌های ایرانی است که بیشترین ارزش و انحصار‌به‌فردی را از عصر مدرنیسم استعماری داشته است.

مشخصات کتاب‌شناختی

سری: آموزش و یادگیری خلاق در مردم شناسی

نویسنده: مینو مولائیان

ناشر: روتلیج

تعداد صفحات: ۱۶۰ صفحه

نوبت چاپ: اول

تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

زبان: انگلیسی

عنوان کتاب به انگلیسی:

Persian Carpets: The Nation as a Transnational Commodity

نام نویسنده به انگلیسی:

Minoo Moallem

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.