فرش‌های تکه دوزی شده قابلیت تجاری بالایی دارند

0

یک هنرمند مشهدی گفت: فرش‌های تکه‌دوزی شده قابلیت تجاری بالایی برای حضور در بازار و رقابت با محصولات خارجی دارند.

حسین عبدالله‌زاده در خصوص نمایشگاه خود با موضوع فرش‌های کولاژ اظهار کرد: سبک کولاژ الگو برداری شده است از تکه دوزی‌های پاکستان است.

فرش

وی ادامه داد: نیاز اولیه برای تولید فرش‌های کولاژ، فرش‌های کهنه و فرسوده است برای همین ما مدت زمان بسیاری صرف کردیم تا فرش‌های کهنه‌ی بازار و خانه‌ها را جمع آوری کنیم تا بتوانیم فرش های کولاژ تولید کنیم.

این هنرمند مشهدی مطرح کرد: حدود یک سال و نیم زمان برد که این فرش‌های کهنه  را گرد آوری کردیم و توانستیم تقریبا چهارهزارمترمربع فرش‌کهنه را جمع آوری کنیم و حدودا هزار متر فرش را در طول شش ماه تولید کردیم.

عبدالله‌زاده عنوان کرد: هدف از تولید این آثار این بوده است که بتوانیم فرش‌هایی را با قیمت‌هایی مناسب اما با کیفیت را به مردم معرفی کنیم و نیز توانستیم متناسب با طراحی داخلی و خارجی این فرش‌ها را تولید و معرفی کنیم.

وی در خصوص تجاری شدن فرش‌های کولاژ تصریح کرد: فرش‌های کولاژ قابلیت بسیاری برای تجاری شدن دارد و با توجه به اهمیت صادرات برای کشور، اگر مدیریت صادرات بر آن باشد قابلیت ارز آوری بسیاری را برای کشور دارد .

این هنرمند مشهدی خاطر نشان‌کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه این است که حداقل مردم را با این هنر آشنا کنیم و بیان کنیم که همچین هنری وجود دارد و میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای فرش‌های ماشینیِ ترکی و هندی باشد که اغلب کیفیت خوبی ندارد این فرش‌‌ها نیز به لحاظ قیمتی و هنری با فرش‌های ترکی و هندی قابل رقابت است.

عبدالله‌زاده گفت: استقبال از نمایشگاه با وجو این‌که تنها سه روز از شروع آن گذشته است مطلوب بوده ‌است که البته هنوز توقع بیشتری از استقبال مردم داریم اما به طور متوسط روزی بین 200 تا 250 نفر در این نمایشگاه مهمان داریم.

وی ادامه داد: طرح‌هایی که دراین  فرش‌ها استفاده کردیم  به نحوی است که داخل هر فرش از فرش های مختلفی استفاده شده است برای مثال بیست فرش متفاوت را برش داده‌ایم وهر تکه را درفرش تولید شده قرار می‌دهیم طوری‌که یک تیکه فرش شامل قسمت‌های مختلفی از چند فرش است.

این هنرمند مشهدی عنوان کرد: فرش‌هایی که در انبارها و خانه‌های قدیمی وجود دارد اولین انگیزه‌ای بود که باعث شد  وارد این حرفه شوم. این فرش‌ها با زحمت فراوانی بافته شده است اما به آن‌ها بی توجهی می‌شود. همواره در فکر این بوده‌ام که به نحوی این فرش‌ها را به چرخه‌ی تولید در بیاورم؛ زیرا  این فرش‌ها در درون خود هنر و زحمت بافنده را جای داده‌اند.

عبدالله‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر این هنرها از بین رفته‌اند و حداقل کاری که تنوانسیم انجام دهیم این است که هنر بافنده‌ی فرش را زنده کنیم و برایش احترام قائل شویم و آن را دوباره به چرخه‌ی اقتصادی برگردانیم.

این مطلب چطور بود؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.